DELTA Energie en het coronavirus: nauwelijks impact op onze dienstverlening

Het coronavirus heeft Nederland stevig in z’n greep. De overheid heeft besloten dat alle coronamaatregelen tot minstens 19 mei 2020 van kracht blijven. Mogelijk vraag je je af wat dit betekent voor de diensten die je bij ons afneemt of het contact dat je met ons hebt. Het coronavirus en alle maatregelen hebben op dit moment weinig tot geen impact op onze dienstverlening. Mocht dat veranderen, dan melden we dat hier ook. Hieronder nemen we je even mee langs een aantal aandachtspunten.

Levering van energie

De coronacrisis heeft geen invloed op de levering van groene stroom en gas en zal daar ook geen invloed op krijgen. Er is dus geen reden om bang te zijn dat er opeens geen stroom of gas meer geleverd wordt.

Onze klantenservice

Net als heel veel andere bedrijven werken we bij DELTA vanuit huis. Alleen collega’s die werk doen wat niet thuis gedaan kan worden, zijn op ons kantoor aanwezig. Ook onze klantenservice werkt vanuit huis. Daar merk je overigens niets van. We zijn gewoon bereikbaar op de manier zoals je dat van ons gewend bent.

Voor consumenten: via e-mail (info@deltaenergie.nl), telefoon (0118 – 22 55 00 op werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur) en via social media (op Twitter, Linkedin en Facebook: @deltaenergienl).

Voor ondernemers: via e-mail (zakelijk@deltaenergie.nl), telefoon (0118 – 22 66 00 op werkdagen van 08.00 tot 18.00 uur) en via social media (op Twitter, Linkedin en Facebook: @deltaenergienl).

Post van DELTA

Op dit moment heeft de coronacrisis geen gevolgen voor de correspondentie die je van ons ontvangt. Je ontvangt dus gewoon post en e-mail van DELTA als daar aanleiding voor is. Als de bestaande maatregelen van de overheid verder worden aangescherpt, is het mogelijk dat we geen post meer kunnen versturen.

Ontvang je alle correspondentie van DELTA via de post? Dan is het toch handig dat we wel je e-mailadres weten. Want als het versturen van post tijdelijk niet mogelijk is, dan ontvang je al onze correspondentie via e-mail.

Voor consumenten: je voegt je e-mailadres eenvoudig toe aan je contactgegevens in MijnDELTA. Ga daarvoor naar deltaenergie.nl/mijndelta.

Voor ondernemers: voeg je e-mailadres toe aan je contactgegevens in MijnDELTA. Of bel even met onze klantenservice op 0118 – 22 66 00. We voegen dan je e-mailadres aan je gegevens toe.

Je energieverbruik

Zijn er meer mensen overdag thuis en werk je nu ook tijdelijk vanuit huis? Dan verbruik je waarschijnlijk meer energie dan je gewend bent. Voorkomen kun je dat eigenlijk niet. Maar er zijn wel een paar dingen waar je op kunt letten. Je leest er meer over in ons artikel.

Wat moet ik doen bij een storing?

Heb je opeens geen stroom of gas meer? Controleer eerst even in je meterkast of alles in orde is. Is alles in orde? Dan is er misschien een grotere stroom- of gasstoring in de buurt. Dat betekent dat je netbeheerder in actie moet komen. Bel daarvoor het landelijke storingsnummer voor stroom en gas: 0800 – 9009. Vervolgens komt de netbeheerder in jouw regio (in Zeeland is dat DNWG/Enduris) in actie.

Heb je een cv-ketel van DELTA?

Als je bij DELTA een cv-ketel huurt of een onderhoudscontract voor je cv-ketel bij DELTA hebt, dan kan het zijn dat binnenkort je cv-ketel wordt gecontroleerd. Dat gebeurt door onze installatiepartner Comfort Partners. Zij hebben een aangepaste werkwijze in verband met het coronavirus. Ze leggen dat uit in een infographic (er opent een PDF).