Een laadpaal bij je bedrijf? Doen!

Elektrisch rijden neemt een vlucht. In 2019 werden ruim 55.000 elektrische auto’s verkocht in Nederland, meer dan ooit tevoren. Voor het eerst werd zelfs een elektrische auto (de Tesla Model 3) de best verkochte auto van Nederland! Natuurlijk heeft dit met de verandering in de bijtelling te maken: veel leaserijders wilden nog van de gunstigere bijtelling in 2019 gebruik maken. Toch wijst alles op een verdere groei van elektrisch rijden in Nederland. Er komen steeds goedkopere elektrische auto’s op de markt. Zo komt elektrisch rijden ook binnen bereik van niet-leaserijders.

De kans wordt dus steeds groter dat leveranciers of klanten elektrisch rijden en graag hun auto op willen laden als ze bij jou op de zaak zijn. Ook al rij je zelf nog niet elektrisch, een laadpaal is daarom een toekomstbestendige investering.

Een laadpaal is een statement

Met laadpunten voor de deur maak je bovendien een statement. Je laat zien dat je meegaat in de beweging naar een nieuw soort mobiliteit. Je laat zien dat je meegaat in de energietransitie. Een laadpaal bij je bedrijf is een teken dat je duurzaam ondernemen omarmt. En dat is belangrijk in een tijd waarin steeds meer mensen bewust kiezen voor bedrijven die duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan.

Een laadpaal verdien je terug

Heb je een eigen parkeerterrein voor medewerkers en klanten? Dan kan een laadpaal een lucratieve investering zijn. Bij een goede bezetting van de laadpalen heb je gemiddeld na vijf jaar de investering in jouw laadpunten terugverdiend. Daarna begint het interessant te worden. Want wie z’n auto aan jouw laadpaal oplaadt, betaalt daarvoor meer dan jij voor de stroom betaalt. Daarin zit een aantrekkelijk verdienmodel.

Als je de parkeerplaatsen bij jouw laadpalen openbaar maakt en je laadpaal toevoegt in de verschillende laadpaal-app’s, dan kunnen ook anderen bij jouw laadpunten opladen. Zo worden laadpunten extra aantrekkelijk.

Een laadpaal is gastvrij

Met een laadpaal bij je zaak maak je mensen blij. Een elektrische rijder denkt nét even anders dan een bestuurder van een benzine- of dieselauto. Met een ‘gewone’ auto tank je langs de weg of op weg naar huis. Een elektrische auto laad je op zodra je geparkeerd staat. Een elektrische rijder zoekt bij het parkeren altijd naar de mogelijkheid om z’n auto op te laden.

Treft een elektrische rijder op z’n bestemming een laadpaal, dan is de elektrische rijder blij. Laden betekent zekerheid: de zekerheid dat na vertrek de volgende bestemming zonder problemen bereikt wordt. Een laadpaal bij je zaak is een sympathieke extra service die een goed gevoel geeft bij de laders. Zo maak je ook een goede eerste indruk bij nieuwe klanten!

DELTA Laadpalen

De kans dat een klant of gast van uw bedrijf een elektrische rijder is, wordt steeds groter. Één of meerdere laadpalen bij uw bedrijf zorgen voor een gastvrije en duurzame indruk. En bij voldoende bezetting kan een laadpaal een interessant verdienmodel zijn.